מדבקות קיר – כל המידע במקום אחד 2024

כל מה שרצית לדעת על מדבקות קיר:

מדבקות קיר הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד בעיצוב חללים, במיוחד חדרי ילדים אבל לא רק. במאמר הזה נסקור את כל הדרכים לתכנן את הקיר לפני הרכישה: גודל המדבקות והכמות הנדרשת, איך מאחסנים מדבקות אם לא מדביקים אותן מיד עם קבלתן, איך מדביקים סוגים שונים של מדבקות, איך מדביקים בשורות ישרות ועוד ועוד. מזמינה אותך לקרוא. יש כאן טיפים והרבה מידע. 

במאמר נדבר על:

האם המדבקות איכותיות? ממה הן עשויות?

המדבקות שלי עשויות ויניל איכותי תוצרת גרמניה של חברת ORAFOL. איכות החומר היא גבוהה ביותר. המדבקות נשארות על הקיר שנים רבות ומיועדות להדבקה על קירות פנים בבית, רהיטים מעץ (בתנאי שהעץ חלק לחלוטין) וזכוכית.

לא ניתן להדביק על קירות שצבועים באפקט כלשהו כגון נצנצים, אפקט בטון או כל אפקט שגורם לקיר לא להיות חלק. המדבקות נדבקות אך ורק למשטחים חלקים לחלוטין.

הן אינן מיועדות להדבקה על משטחים שנמצאים בחוץ כגון מכוניות. עבור אלה קיים חומר שונה ממנו ניתן לייצר מדבקות. אני לא מתעסקת עם וינילים כאלה.

המדבקות הן רחיצות. כלומר אם התלכלכו מסיבה כלשהי ניתן לנקות אותן עם מים בלבד. 

האם מדביקים כל אות בנפרד במדבקות כיתוב או שמות?

לא. מדבקות כיתוב שהן ציטוטים משירים או משפטי השראה או שמות מגיעות עם נייר מעבר שזה שקף שמודבק עליהן ומאשפר להדביק אותן ישר כמו בגרפיקה של המחשב. כלומר, האותיות ישרות לחלוטין אחת ביחס לשנייה.

המדבקה מודבקת בבת אחת, בפעם אחת ואין כאן הדבקה של כל אות בנפרד.

בסיום התהליך השקף נזרק לפח ורק המדבקה נשארת על הקיר.

מציעה לך לקרוא את תת הפרק: ‘איך מדביקים מדבקות גדולות עם נייר מעבר?’ ולראות את הסרטון המצורף. כך הנושא הזה יהיה לך ממש ברור.

מצרפת לינק לסרטון הדרכה: https://youtu.be/d-4ETZB8K-E

איך מאחסנים מדבקות לפני שמדביקים אותן על הקיר?

מדבקות יכולות להגיע בשתי צורות:

  1. מדבקות פשוטות כגון לבבות או כוכבים שפשוט מקלפים מהדף ומדביקים על הקיר.

מדבקות כאלה ניתן לשמור זמן רב עד לרגע ההדבקה. חשוב לא להשאיר במכונית. במיוחד לא בקיץ. החום הרב במכונית מחליש את הדבק של המדבקה.

  1. מדבקות מורכבות. כגון מדבקות כיתוב או כאלה שעשויות ממספר חלקים. אלה מגיעות עם נייר מעבר שזה שקף שמודבק עליהן ועוזר לך להדביק כמו בגרפיקה של המחשב. כלומר, למשל את האותיות ישרות אחת ביחס לשנייה. לנייר המעבר יש כמות דבק מסויימת כך שתהיה לא גדולה מדי בכדי שלא תפגע בקיר ומצד שני גדולה מספיק בכדי שהמדבקה תיצמד לנייר בתהליך ההדבקה. בסוף התהליך, הנייר נזרק לפח ורק המדבקה נשארת על הקיר.

מכיוון שכמות הדבק היא מאד מסויימת, חשוב להקפיד על מספר כללי אחסון חשובים, אם אתם לא מדביקים את המדבקה מיד עם קבלתה:

  1. אין להשאיר את המדבקה במקום חם מאד. במיוחד לא ברכב בחום של הקיץ. החום מחליש את הדבק של נייר המעבר.
  2. נא להדביק לא יאוחר מחודש מרגע קבלת המדבקה. בארצנו החמה, הדבק נחלש עם הזמן.

כל זה לא נוגע לדבק של המדבקות עצמן. הוא מחזיק לאורך זמן שנים רבות.

כללים חשובים בהדבקת מדבקות:

  1. מדביקים אך ורק על קיר יבש לחלוטין. אם צבעתם את הקיר ובמיוחד אם עשיתם תיקוני טיח, אנא וודאו היטב שהקיר יבש לחלוטין.
  2. ניתן להדביק אך ורק על קיר חלק לגמרי או על משטח עץ או זכוכית חלקים לחלוטין. שימו לב שלא ניתן להדביק על קיר שצבוע באפקט כלשהו כגון נצנצים, בטון.
  3. אנא מכם, קראו היטב את ההוראות. צפו בסרטון ההדבקה. עשו את כל אלה לפני ההדבקה ולא בזמן שאתם מדביקים. וודאו היטב שהבנתם את התהליך לפני שאתם ניגשים להדבקה. אם מדביקים לאט, ניתן לתקן כל טעות בכל שלב.

בהצלחה!

בכל שאלה או בעיה אני כאן: 052-521-4803.  ענבל.

שלב ראשון בהדבקת מדבקות – תכנון!

כמעט כל מדבקה אני יכולה להכין לך בכל גודל. כך שאם את רואה באתר שהגדלים הקיימים לא מתאימים לך, דברי איתי.

בנוסף, רוב המדבקות קיימות כבר במספר גדלים לבחירה. אני ממליצה שתבדקי איזה גודל נראה לך. זה לא שגודל אחד יפה ושני לא יפה, זה הכל עניין של טעם. הנה טיפ לבדיקת הגודל. נניח שאת רוצה לבדוק אם נראה לך פלמינגו בגובה 7 ס”מ וברוחב 3.5 סמ. קחי דף נייר (אם יש לך בצבע כלשהו, לא לבן – זה עדיף) וגזרי מלבן בגודל 7 על 3.5. הדביקי עם צלוטייפ בקטנה ממש על הקיר, התרחקי ובדקי אם מתאים. את מיד תדעי. 

עכשיו תכנני את כמות המדבקות על הקיר: בין אם מדובר בהדבקה חופשית כמו עיגולים או כוכבים או בהדבקה מדוייקת בשורות ישרות, את יכולה לקחת שטח של מטר על מטר ולבדוק כמה מדבקות תירצי להדביק. את הכמות הזאת תכפילי בגודל הקיר.

אני יכולה ועוזרת כמובן בהערכה של הכמות. אם יש לך תמונה שלפיה את רוצה להדביק אני יכולה לדייק יותר בכמות. אם אין לך משהו להשראה, אני אוכל רק לתת הערכה. מכיוון שהכמות תלוייה בצפיפות של המדבקות על הקיר. הרבה פעמים תוכלי לדעת איזה מראה את רוצה ליצור, רק אחרי שתתחילי להדביק ממש. 

איך מדביקים מדבקות כוכבים בשלושה גדלים ושלושה צבעים?

בשלב הראשון מדביקים רק את הכוכבים הגדולים בשלושת הצבעים. מפזרים את הכוכבים בצורה אחידה על הקיר כך שהמרחק בין כוכב אחד לשני יהיה פחות או יותר שווה. בעין. לא צריך סרגל. להשתדל לא לשים 2 כוכבים מאותו צבע אחד ליד השני.

אח”כ עוברים לכוכבים הבינוניים, מפזרים גם אותם בין הגדולים במרחקים שווים בערך אחד מהשני. גם פה השתדלי לא להדביק שני כוכבים מאותו הצבע אחד ליד השני.

לבסוף, מפזרים את הכוכבים הקטנים באותה צורה.

השיטה הזאת טובה כדי להימנע משני מצבים:

  1. מצב שבו יש מיקבץ של כוכבים באותו צבע במקום אחד על הקיר. מה שגורם להיווצרות של כתם צבע. לא מה שרצינו. רצינו פיזור שווה של הצבעים על הקיר.
  2. מצב שבו יש מיקבץ של כוכבים בגודל מסויים על הקיר לדוגמא, הרבה כוכבים גדולים במקום אחד, מה שיגרום לאי סימטריה בעין כי ברור שבמצב כזה כל הקטנים יהיו במקום אחר.

איך מדביקים מדבקות טראצו?

הרבה פעמים אני נשאלת אם מדביקים את הסוג הזה של המדבקות אחת אחת על הקיר? אז התשובה היא: כן. וזה בדיוק היתרון במדבקות לעומת טפט. את שולטת במרווחים שבין המדבקות ויוצרת מראה של קיר לפי טעמך.  יש כאלה שאוהבות להדביק צפוף ,ליצירת מראה מלא יותר וכאלה שאוהבות נגיעות קטנות של צבע פה ושם. בנוסף, במדבקות את יכולה לבחור כל שילוב צבעים שאת רוצה. 

אז איך מדביקים?

יש כאן 2 שיטות אפשריות:

  1. מתחילים עם המדבקות הגדולות, מפזרים אותן על כל הקיר במרווחים שווים בין מדבקה למדבקה. בערך לפי העין, לא צריך סרגל. להשתדל לא להדביק 2 מדבקות עם אותו צבע אחת ליד השנייה. 

אח”כ עוברים למדבקות הבינוניות. מדביקים אותן בין הגדולות במרווחים שווים פחות או יותר וגם כאן משתדלים לא לשים 2 מדבקות עם אותו צבע אחת ליד השנייה.

בשלב השלישי עושים אותו דבר עם המדבקות הקטנות ביותר.

  1. לוקחים מדבקה גדולה ומדביקים על הקיר. לוקחים בינונית בצבע אחר מהגדולה ומדביקים לידה במרחק שנראה לך יפה. כך ממשיכים עם המדבקות הקטנות. יש לשים לב שלא מדביקים 2 מדבקות עם אותו צבע אחת ליד השנייה.  בשיטה הזאת יותר קל לשלוט במרווחים בין המדבקות.

ואחרי שכתבתי את כל זה, מצרפת לכן תמונה של לקוחה שהדביקה הדבקה חופשית, לא במרווחים שווים בין המדבקות ויצא מהמם. היא כן שמרה על הכלל: לא להדביק מקבץ של מדבקות גדולות במקום אחד ואז מיקבץ של קטנות במקום אחר

איך מדביקים מדבקות קיר בשורות ישרות?

  1. קודם כל מתכננים. מחליטים מה יהיה המרחק בין 2 שורות סמוכות של מדבקות ומה יהיה המרחק בין מדבקה למדבקה באותה שורה.  כאשר שואלים אותי מה בד”כ המרחק בין 2 מדבקות באותה שורה אני עונה: 30 ס”מ. אבל  זה ממש עניין של טעם ולכן אני מציעה למקם על הקיר את המדבקה הראשונה ואז לראות באיזה מרחק נראה לנו יפה לשים את המדבקה השנייה. אם המדבקות מגיעות ללא שקף עליהן כלומר, רק מקלפים אותן מהדף ומדביקים על הקיר – ניתן להניח בעדינות רבה מדבקה אחת ולידה את השנייה. כדי לבדוק מה המרחק שרצוי לנו בין מדבקה אחת לשנייה. רק להניח, לא להדק בכלל. כך ניתן להסיר את המדבקה בקלות מהקיר אם רוצים לתקן הדבקה.
  2. לוקחים קרטון קשיח (חשוב שזה לא יהיה דף נייר אלא חומר קשיח כלשהו) וחותכים אותו בגודל הבא:

רוחב הקרטון: הוא המרחק בין מדבקה למדבקה באותה שורה.

גובה הקרטון: הוא המרחק בין שורה לזאת שמתחתיה. 

גודל הקרטון מומחש ע”י המלבן האדום בתמונה.

שימי לב שאם המדבקות הן לדוגמא בצורת לב, רוחב הקרטון יהיה מנק’ אמצע של לב אחד לנק’ אמצע של הלב שלידו. וכך בכל צורה של מדבקה יש למצוא את נק הייחוס שלה שהיא זהה לכל המדבקות.

על רוחב הקרטון, מוצאים את נק’ האמצע של הרוחב ומסמנים אותה על גבי הקרטון. (ראי בתמונה).

  1. מתחילים להדביק. אם המדבקות מודבקות מהחלק התחתון של הקיר, שמים את הקרטון על הרצפה ומצמידים לקיר השני מצד ימין. מצמידים את הקרטון לקיר. מדבקה ראשונה מודבקת כאשר היא מוצמדת לחלק הימני העליון של הקרטון. מדבקה שנייה מודבקת כאשר היא מוצמדת לחלק השמאלי העליון של הקרטון. כך ממשיכים להחליק את הקרטון על הרצפה לכל רוחב הקיר.

אם המדבקות מודבקות מגובה מיטה למשל, מחליקים את הקרטון על המיטה.

שורה שנייה: מעבירים את הקרטון כך שחלקו הימני התחתון יהיה על מדבקה אחת וחלקו השמאלי התחתון על המדבקה שלידה באותה שורה. מדביקים מדבקה בנק האמצע של הקרטון. כך עוברים עם הקרטון על כל השורה הראשונה ומדביקים את השורה השנייה. כך הלאה לגבי כל השורות. 

אם תעבדי לאט, בסבלנות ובדיוק, התוצאה תהיה מרהיבה. באחריות. רואה קירות של לקוחות והם מהממים. לא פחות.

שימי לב בשלב הראשון לא להדק את המדבקות. הדבק שלהן חזק והן נדבקות מצויין גם רק בהנחה על הקיר. כך תוכלי תמיד לתקן זווית הדבקה או מיקום, אם נדרש.

אחרי שכל המדבקות מודבקות עיברי עליהן עם היד והדקי אותן בעדינות לקיר, כך הן תישארנה שנים רבות.

איך מדביקים מדבקות גדולות עם נייר מעבר?

ההגדרה של מדבקה גדולה היא מדבקה שמגיעה לבד. בניגוד לדף גדול שיש בו הרבה מדבקות שצריך לגזור אחת אחת ואת מדביקה כל מדבקה במקום אחר לפי רצונך.

נייר מעבר הוא שקף שמודבק על המדבקה ועוזר לנו להדביק אותה ישר כמו בגרפיקה של המחשב. אני שמה נייר מעבר על מדבקות כיתוב שאותן נרצה להדביק בבת אחת כאשר האותיות ישרות אחת ביחס לשנייה. (לא כל אות בנפרד) ומדבקות שמורכבות מהרבה חלקים. בסיום תהליך ההדבקה, השקף נזרק לפח ורק המדבקה נשארת על הקיר.

מדבקות שמגיעות עם נייר מעבר, מגיעות בשלוש שכבות בצורה הבאה: יש נייר לבן, מעליו המדבקה ועל המדבקה –  שקף.

  1. שלב 1 חשוב ביותר

לוקחים כרטיס כדוגמת כרטיס אשראי או רישיון נהיגה ומעבירים אותו על המדבקה בצידה השקוף. זה תהליך שבו אנחנו מהדקים את שלושת השכבות של המדבקה זו לזו.

בשלב הזה צריך להתחיל בעדינות ואח”כ להפעיל כח. לאחר ההידוק עם הכרטיס יש להדק עם האגודל טוב טוב כאשר המדבקה על השולחן ולא על הקיר או הרצפה! להדק במיוחד בצידי המדבקה במקום בו הסכין חתכה את החומר.

יש לבצע שלב זה ביסודיות. זה לוקח קצת זמן.

  1. עכשיו ממקמים את המדבקה על הקיר.

יש לשים לב שהיא ישרה ביחס לרצפה. ניתן לשים נייר דבק שעשוי מנייר (לא ניילון) על 3 הפינות של המדבקה על מנת לייצב אותה על הקיר. (ראי סרטון מצורף)

  1. מתחילים להוריד בזהירות ולאט לאט את הנייר הלבן שלמטה כך שהמדבקה נשארת דבוקה לשקף. אם המדבקה או חלקה נשאר דבוק לדף הלבן – חיזרו שוב וביסודיות על שלב 1. פעולת ההידוק של 3 השכבות לא נעשתה כמו שצריך.

מתחילים בזהירות ללטף את השקף עם המדבקה על הקיר תוך שאנחנו מורידים לאט לאט את הנייר הלבן.

שימו לב! בשום שלב לא להדק את השקף לקיר. במיוחד לא במקומות שרק השקף על הקיר. אנחנו מהדקים לקיר רק את המדבקה עצמה. את השקף יש ללטף בעדינות על הקיר. לא להדק אותו.

שמים לב שמלאכת הליטוף היא יסודית ולא משאירה בועות מתחת למדבקה.

  1. עוברים עם האצבע ומהדקים ביסודיות את כל המדבקה לקיר. רק את המדבקה. אם החלקים הם קטנים מאד כמו במדבקת מפת העולם למשל, אפשר להדק את אותם חלקים קטנים עם מקל לניקוי אוזניים.
  2. עכשיו מסירים את נייר המעבר. עושים את הפעולה הזאת לאט לאט ובסבלנות. למה? כי אם מקום מסויים לא נדבק לקיר כמו שצריך והוא נשאר דבוק לשקף, נצטרך להדק אותו שוב לקיר ואז לחזור ולהוריד מעליו את נייר המעבר. 

אם נעשה את הפעולה הזאת מהר, המדבקה עלולה להיקרע אם לא הידקנו את כולה ביסודיות לקיר.

בכל שאלה, אני כאן: 052-521-4803 ענבל.

בהצלחה!

מצרפת סרטון הדרכה: https://youtu.be/d-4ETZB8K-E

איך מדביקים מדבקות קטנות עם נייר מעבר

ההגדרה של מדבקות קטנות היא גיליון גדול שיש בו הרבה מדבקות ומעל כולן מודבק שקף.

נייר מעבר הוא שקף שמודבק על המדבקה ועוזר לנו להדביק אותה ישר כמו בגרפיקה של המחשב. אני שמה נייר מעבר על מדבקות כיתוב שאותן נרצה להדביק בבת אחת כאשר האותיות ישרות אחת ביחס לשנייה. (לא כל אות בנפרד) ומדבקות שמורכבות מהרבה חלקים. בסיום תהליך ההדבקה, השקף נזרק לפח ורק המדבקה נשארת על הקיר.

מדבקות שמגיעות עם נייר מעבר, מגיעות בשלוש שכבות בצורה הבאה: יש נייר לבן, מעליו ההמדבקה ועל המדבקה שקף.

  1. שלב 1 חשוב ביותר

לוקחים כרטיס כדוגמת כרטיס אשראי או רישיון נהיגה ומעבירים אותו על המדבקה בצידה השקוף. זה תהליך שבו אנחנו מהדקים את שלושת השכבות של המדבקה זו לזו.

בשלב הזה צריך להתחיל בעדינות ואחכ להפעיל כח. לאחר ההידוק עם הכרטיס יש להדק עם האגודל טוב טוב כאשר המדבקה על השולחן ולא על הקיר או הרצפה! להדק במיוחד בצידי המדבקה במקום בו הסכין חתכה את החומר.

יש לבצע שלב זה ביסודיות. זה לוקח קצת זמן. ניתן לבצע רק על מדבקה אחת מתוך כל הגיליון בכל פעם.

  1. גוזרים את המדבקה שהידקנו. גזירה חופשית מסביב. לא מדוייקת. פשוט מפרידים אותה משאר הגיליון.
  2. מתחילים להוריד בזהירות ולאט לאט את הנייר הלבן שלמטה כך שהמדבקה נשארת דבוקה לשקף. אם המדבקה או חלקה נשאר דבוק לדף הלבן – חיזרו שוב וביסודיות על שלב 1. פעולת ההידוק של 3 השכבות לא נעשתה כמו שצריך.
  3. עכשיו ממקמים את המדבקה על הקיר ומהדקים רק אותה טוב טוב לקיר.
  4. מסירים את נייר המעבר. עושים את הפעולה הזאת לאט לאט ובסבלנות. למה? כי אם מקום מסויים לא נדבק לקיר כמו שצריך והוא נשאר דבוק לשקף, נצטרך להדק אותו שוב לקיר ואז לחזור ולהוריד מעליו את נייר המעבר. 

אם נעשה את הפעולה הזאת מהר, המדבקה עלולה להיקרע אם לא הידקנו את כולה ביסודיות לקיר.

בכל שאלה, אני כאן: 052-521-4803 ענבל.

בהצלחה!

איך מסירים מדבקות קיר?

המדבקות שלי עשויות ויניל איכותי תוצרת גרמניה. הדבק שלהן מחזיק שנים רבות. אני לא מהדקת את המדבקות בחוזקה לקיר. הן  נדבקות מצויין גם אם רק מניחים ומהדקים אותן בעדינות. כך ניתן להסיר את המדבקה בקלות מהקיר. אם מדבקה נדבקה חזק, ניתן לקחת פן ולהפעיל על עוצמת החום הכי חזקה, החום הגבוה מייבש את הדבק והמדבקה יורדת בקלות מהקיר.

סרטון הדגמה איך המדבקות מוסרות בקלות מהקיר:

https://www.youtube.com/watch?v=4eXpgXI7OtI

הרשמה לעדכונים חמים

הרשמו עכשיו וקבלו טיפים, מדריכים ומאמרים שיעזרו לכם לעצב את
הבית בצורה הטובה ביותר ומבלי לשבור את הקופה

שתפו את המאמר עם מי שחשוב לכם